八尺只烏

あくまでの意見論評  適当なメモを残すブログです

かいかいきたん

廻廻奇譚

 

www.youtube.com

 

廻廻奇譚

有象無象 人の成り
虚勢 心象 人外 物の怪みたいだ

虚心坦懐 命宿し
あとはぱっぱらぱな中身なき人間

寄せる期待 不平等な人生
才能もない 大乗 非日常が

怨親平等に没個性
辿る記憶 僕に
居場所などないから

夢の狭間で泣いてないで
どんな顔すればいいか わかってる
だけどまだ応えてくれよ

闇を祓って 闇を祓って
夜の帳が下りたら合図だ
相対して 廻る環状戦
戯言などは 吐き捨ていけと

まだ止めないで まだ止めないで
誰よりも聡く在る 街に生まれしこの正体を
今はただ呪い呪われた僕の未来を創造して
走って 転んで 消えない痛み抱いては
世界が待ってる この一瞬を

抒情的 感情が 揺らいでいくバグ
従順に従った欠陥の罰
死守選択しかない愛に無常気 
声も出せないまま

傀儡な誓いのなき百鬼夜行
数珠繋ぎなこの果てまでも
極楽往生 現実蹴って 凪いで
命を投げ出さないで

内の脆さに浸って
どんな顔すればいいか わかんないよ
今はただ応えてくれよ

五常を解いて 五常を解いて
不確かな声を紡ぐイデア
相殺して 廻る感情線
その先に今 立ち上がる手を

ただ追いかけて ただ追いかけて
誰よりも強く在りたいと願う 君の運命すら
今はただ 仄暗い夜の底に
深く深く落ちこんで

不格好に見えたかい
これが今の僕なんだ
何者にも成れないだけの屍だ 嗤えよ

目の前の全てから 逃げることさえやめた
イメージを繰り返し
想像の先をいけと

闇を祓って 闇を祓って
夜の帳が下りたら合図だ
相対して 廻る環状戦
戯言などは 吐き捨ていけと

まだ止めないで まだ止めないで
誰よりも聡く在る 街に生まれしこの正体を
今はただ呪い呪われた僕の未来を創造して
走って 転んで 消えない痛み抱いては
世界が待ってる この一瞬を

 

www.youtube.com

 

Let sing! 

Revealing their true hidden colors
The masses form like an army of vengeful wights
Some hearts are kind foolishly living life
Different names but the same vain, worthless people

Life's so unfair, expectations everywhere
But out of reach 'cause life taunts the talentless
Treat equally both friend and enemy
I truly believe that there is no place for me

I wanna cry in the gaps of my dreams
I'm holding out for an answer please
Won't someone ever reply to me?
'Cause I don't know what to believe

We'll light up the darkness, we'll light up the darkness
The curtain of night will lift blessing us with a sign
Face me and admit this loop is infinite
This isn't the time for us to give life to lies
Don't ever hold me back, don't ever hold me back
My soul it was born for more than anybody else in this city
Was capable of more than just existing
But now I can't imagine there's a future for a cursed man like me
Fell again but I intend to fight through all the pain till the end
The world's been waiting for this final moment

Ah, it feels so right to reclaim though we break all the rules
For the future we've wrongly obeyed
Everything's so wrong, I need just a piece of some normality
Can't speak, can't scream, the chaos is making me weak
This abyss has got me tied up like a puppet in strings
Heaven, hell, it's tempting
Promise me that you will never throw away your life
Against these hollow promises you'll shine
Won't someone ever reply to me?
I'm crying, please
'Cause I'm still lost and
I don't know what to believe

Live true to virtue, live true to virtue
My thoughts connecting with a crowd of uncertain sounds
Reach for me a bit, this loop is infinite
I hold out my hand to grasp what lies beyond
I gotta pursue it, I gotta pursue it
I wanna be stronger more than anybody else, 'cause I know that
Destiny will try to pull me under
And I'm already falling deeper sinking to the depths of darkest black

How do I look from the outside
This is who I have become, I
I wanna laugh but nothing's left
I feel like a body rotting useless
I've decided I won't run away
From all of the problems in my way
The vision my mind's created's imaginary
I wonder what lies beyond?

We'll light up the darkness, we'll light up the darkness
The curtain of night will lift blessing us with a sign
Face me and admit this loop is infinite
This isn't the time for us to give life to lies
Don't ever hold me back, don't ever hold me back
My soul it was born for more than anybody else in this city
Was capable of more than just existing
But now I can't imagine there's a future for a cursed man like me
Fell again but I intend to fight through all the pain till the end
The world's been waiting for this final moment

 

隠された真の姿を現す
大衆は復讐に燃える屍の軍隊のように形成される
愚かな人生を生きる優しい心もある
名前は違えど、同じ虚栄心の塊、無価値な人間たち

人生はとても不公平だ。
しかし、人生は才能のない者を愚弄するので、手の届かないところにいる
敵も味方も平等に扱え
僕の居場所なんてどこにもないんだ

夢の隙間で泣きたい
返事を待っている
誰か返事をくれないの?
何を信じていいのかわからないから

闇を照らそう 闇を照らそう
夜の帳が下りる兆しが僕らを祝福する
このループが無限であることを認めて
嘘に命を捧げる時じゃない
決して引き留めないでくれ、決して引き留めないでくれ
私の魂は、この街の誰よりも多くのために生まれてきた
ただ存在する以上のことができた
でも今、僕のような呪われた男に未来があるとは思えない
また転んでしまったが、最後まで戦い抜くつもりだ
世界はこの最後の瞬間を待っていた

 

ああ、すべてのルールを破っても、取り戻すのはとても正しいことだと感じる。
間違って従った未来のために
何もかもが間違っている。
声も出せず、悲鳴も上げられず、混沌が私を弱らせている。
この奈落の底は、糸で操られた人形のように私を縛り付けている
天国、地獄、それは誘惑だ
人生を投げ出さないと約束してくれ
この空虚な約束に逆らって、君は輝くだろう
誰か返事をくれないの?
泣いてるんだ、お願い
まだ迷っているから
何を信じていいのかわからない

徳に忠実に生きろ、徳に忠実に生きろ
不確かな音の群れに私の思考がつながる
このループは無限だ
その先にあるものを掴もうと手を差し出す
追いかけなきゃ、追いかけなきゃ
誰よりも強くなりたい。
運命は私を引きずり込もうとする
そして、私はもう深く落ち込んでいく......最も暗い黒の深みへと沈んでいく......。

 

外からどう見えるか
これが今の私
笑いたいけど、何も残らない
役立たずの腐った体のように感じる
私は逃げないと決めた
私の邪魔をするすべての問題から
"私の心が創り出した 幻想の世界
その先に何があるのだろう

闇を照らそう 闇を照らそう
夜の帳が下りる兆しがある
このループが無限であることを認めて
嘘に命をかけている場合じゃない
決して引き留めないでくれ、決して引き留めないでくれ
私の魂は、この街の誰よりも多くのために生まれてきた
ただ存在する以上のことができた
でも今、僕のような呪われた男に未来があるとは思えない
また転んでしまったが、最後まで戦い抜くつもりだ
世界はこの最後の瞬間を待っていた