八尺只烏

あくまでの意見論評  適当なメモを残すブログです

Nevermore

ネヴァモア

 

www.youtube.com

 

www.good-life-salary-man.com

 

画像

 

give me your eye, give me your skin, give me your voice (nevermore, nevermore)
give me your lung, give me your name, give me your faith (nevermore, nevermore) 

welcome to our wonderland, you’re chosen to be the only “one” ― follow the crow
now listen carefully, he’ll make you anything you wish to be, count to three.  

tell me, if I’m the only one
can you make me “special” in this hollow world?
admiration, recognition, confirmation, all I ever wished for!
tell me, if I’m the only one
can I be the winder of this broken world?
one black crow said, mockingly
“perhaps, you won’t be yourself in the end but oh well…”

give me your wing, give me your claw, give me your tail (nevermore, nevermore)
give me your song, give me your fame, give me your life (nevermore, nevermore)

give me your eye, give me your skin, give me your voice (nevermore, nevermore)
give me your lung, give me your name, give me your faith (nevermore, nevermore) 

yesterday I saw someone burying a crow deep into the ground ― someone I know
what am I becoming? he looked at me, asking me silently “are you me?”

tell me, if I’m the only “one”
why am I becoming doubtful of this world?
opposition, accusation, complication, wake me from this nightmare!
tell me, if I’m the only “one”
why is there another winder of this world?
one white crow said, pitifully  
“perhaps, he forgot to tell you something but oh well…”

tell me, if I’m the only one
can you make me “special” in this hollow world?
admiration, recognition, confirmation, all I ever wished for!
tell me, if I’m the only one
can I be the winder of this broken world?
one black crow said, mockingly 
“perhaps, you won’t be yourself in the end but oh well…”

tell me, if  I’m not anyone
I can make you “special” in this hollow world
admiration, recognition, confirmation, all you ever wished for!
tell me, if I’m not anyone
I can choose you as the winder of this world
I’m gonna say, nevermore,
“perhaps, I can make you anything you wish to be…”


御前の眸を、御前の皮膚を、御前の聲をください(二度ト無イ、二度ト無イ)
御前の肺腑を、御前の名前を、御前の信仰をください(二度ト無イ、二度ト無イ)

「ようこそ、私達の楽園へ――御前は選ばれました、鴉に附いてゆくのです。
善く聽きなさい、三つ数えるうちに御前の望む“何者”にでも為て遣りましょう」

ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
此の空っぽな世界で、僕を“特別”にして呉れないか?
称賛、承認、証跡、全て欲しくて堪らなかったんだ!
ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
この壊れた世界の螺子を巻かせて呉れないか?
黒い鴉が嗤いながら云った
「或いは、君自身ではなくなってしまうかもしれないけどね…」

御前の翼を、御前の爪を、御前の尾をください(二度ト無イ、二度ト無イ)
御前の囀りを、御前の譽れを、御前の魂をください(二度ト無イ、二度ト無イ)

僕の眸を、僕の皮膚を、僕の聲を還して(二度ト無い、二度ト無イ)
僕の肺腑を、僕の名前を、僕の信仰を還して(二度ト無イ、二度ト無イ)

昨夜、誰かが地中奥深くに一匹の鴉を埋めていた――僕の知る誰かが
僕は何に為り掛けているんだ?彼は僕を見詰めて、静かにこう云った「君は僕?」

ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
どうして世界がこんなにも不確かに視えるんだ?
闘諍、罪咎、渾沌、誰か此の悪夢から目覚めさせてくれ!
ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
どうして世界の螺子を僕以外の誰かが巻いているんだ?
白い鴉が憐れみながら云った
「或いは、君に何かを伝え忘れたのかもしれないね…」

ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
此の空っぽな世界で、僕を“特別”にして呉れないか?
称賛、承認、証跡、全て欲しくて堪らなかったんだ!
ねえ、もしも僕が選ばれたのなら
この壊れた世界の螺子を巻かせて呉れないか?
黒い鴉が嗤いながら云った
「或いは、君自身ではなくなってしまうかもしれないけどね…」

ねえ、もしも僕が誰でもないのなら
此の空っぽな世界で、君を“特別”にしてあげようか?
称賛、承認、証跡、全て欲しくて堪らないだろう!
ねえ、もしも僕が誰でもないのなら
この壊れた世界の螺子を君に巻かせてあげようか?
二度は云わないから善く聽きなさい、
「或いは、御前の望む“何者”にでも為て遣りましょう…」